12/07/2024 12:53:48 - 12/07/2024 12:53:48 - 84 Okunma

Aşağıda yer alan Sıkça Sorulan Soruların üzerine tıklayıp cevaplarına ulaşabilirsiniz.

 

sıkça sorulan sorular pmyo

Facebook Twitter Google Plus
Sıkça Sorulan Sorular

Meslek Yüksekokulu yemekhanemizde, öğrencilerimize öğle ve akşam yemeği için cüzi bir ücretle dört çeşit yemek imkânı sunulmaktadır. Ayrıca Okulumuz içerisinde kantin de bulunmaktadır.

2024 YKS ile Meslek Yüksekoluumuz programlarına yerleştirilen adaylar, OSYM'nin belirlediği tarihler arasında www.turkiye.gov.tr adresinden e-kayıt yaptırabilirler. Elektronik kayıt (E-Kayıt) yaptıramayan adaylar yine OSYM'nin belirlediği tarihler arasında Üniversitemiz Kayıt Merkezinde şahsen veya resmi vekilleri aracılığıyla kayıt yaptırabilirler.

Merkezi yerleştirme işlemi ile bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan adayların kayıtlarını yaptırabilmeleri için Kırklareli Üniversitesinin aradığı tüm koşulları sağlamaları gerekmektedir. Bir adayın YKS Sonuç Belgesinde bir programı kazandığının yazılmış olması bu adaya, ilgili programa öngördüğü diğer koşulları taşımadan kayıt yaptırma hakkı vermez.

Kayıt tarihleri arasında kaydını yaptırmayan aday kayıt hakkından vazgeçmiş sayılır.

Mezun olduğunuz ortaöğretim kurumundan (lise) bir defaya mahsus olmak üzere verilen diploma kayıp belgesinin aslı ile kayıt yaptırabilirsiniz.

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 Salı günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 Cuma günü mesai bitimine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

Katkı payı/öğrenim ücreti akademik takvimde belirtilen kayıt yenileme dönemlerinde üniversitenin anlaşma yaptığı banka ATM’lerinden veya internet bankacılığı aracılığıyla iki taksit halinde ödenir.

Katkı payı ve öğrenim ücretleri her yıl Cumhurbaşkanı Kararı ile belirlenmektedir. Normal öğrenim süresi içerisindeki (ön lisans 2 yıl, lisans 4 yıl) birinci öğretim öğrencilerinden katkı payı alınmamaktadır. Normal öğrenim süresini aşan ve bir yükseköğretim programında kayıtlıyken Üniversitemizde ikinci bir yükseköğretim programına kayıt yaptıran öğrenciler katkı payı/öğrenim ücreti ödemektedir. İkinci öğretim öğrencilerinden öğrenim ücreti alınmaktadır.

Öğrenci belgesi e-Devlet üzerinden ve Birim Öğrenci İşleri Bürosundan alınabilmektedir.

Kayıt yenileme süresi yarıyılın başlangıcından önceki haftadır. Öğrenciler her yarıyıl başında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, ilgili mevzuatla belirlenen miktar ve esaslara göre katkı payı/öğrenim ücretini ödeyerek bilgisayar ortamında danışmanından onay alarak derslere kayıtlarını yaptırmak zorundadır. Öğrenci, kaydını kendisi yaptırmakla yükümlüdür ve tüm kayıt yenileme işleminden sorumludur.

Kırklareli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği hükümleri gereği; öğrencinin akademik programını izlemesini sağlamak üzere bir öğretim üyesi/görevlisi danışman olarak atanır. Danışman, öğrenciyi öğrenimi boyunca izler ve öğrencinin devam etmekte olduğu program çerçevesinde öğrencinin her yarıyıl/yıl izleyeceği dersler ve bunlarla ilgili yapılacak değişiklikler hakkında öğrenciye önerilerde bulunur. Öğrencinin alması gereken zorunlu ve seçimlik dersler; devam ettiği programdaki başarı durumu yanında derslerin program içindeki dağılımı, yapısal özellikleri ve benzeri teknik değerlendirmeler de göz önüne alınarak danışmanı tarafından önerilir. Öğrenci, yarıyıl/yıl kayıtlarının yapılması veya yenilenmesi sırasında derslerini danışmanı ile birlikte düzenler ve dersler danışmanı tarafından onaylanmadıkça kesinleşmez.

Öğrencilerin, haklı ve geçerli mazeretlerinin bulunması halinde, kayıt dondurma talepleri ilgili birim yönetim kurullarınca karara bağlanır. Kayıt dondurmak için başvurular, en geç ilgili yarıyılın akademik takvimde belirtilen ders kayıtları süresi bitimine kadar yapılır ve öğrenim süresi boyunca en çok iki yarıyıl kayıt dondurulabilir. İki yarıyıl sınırının uygulanmayacağı hallere ilgili birim yönetim kurulu karar verir.

Tüm ders ve sınav programları ilgili birimin web sitesinde ilan edilmektedir.

Öğrenci kimlik kartı mutlaka yanınızda bulundurulmalıdır. Eğer kimlik kartı yanınızda değilse, öğrenci işlerinden geçici öğrenci belgesi alınmalıdır. Aksi halde kampüse ve sınavlara girmeniz mümkün olmaz.

Ön lisans ve lisans öğrencilerinin, daha önce devam ettikleri bir yükseköğretim programında başarılı oldukları derslerden muaf olmaları ve diğer yükseköğretim kurumundan alınan derslerin geçer notlarının değerlendirilebilmesi için, ders kaydını yaptırdığı ilk yarıyılın/yılın ikinci haftasının sonuna kadar ilgili birime talep edilen belgelerle başvurmaları gerekir. Muafiyet işlemleri Kırklareli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi hükümlerine göre yapılır.

Üniversiteden ayrılmak isteyen öğrencinin bir dilekçeyle kayıtlı olduğu birime başvurması gerekir. Üniversiteden ayrılanlara yazılı istekleri halinde, öğrenim durumunu gösterir bir belge verilir ve üniversiteye girişte alınan belgelerden, isteği halinde sadece diploması ilgili birim yöneticisinin onayladığı bir sureti alınarak iade edilir. Üniversiteden ilişiği kesilen öğrencilerin tüm öğrencilik hakları sona erer.

7179 sayılı Askeralma Kanunu uyarınca öğrencilerin askerlik tecil işlemleri, Milli Savunma Bakanlığı ile YÖK arasında yapılan protokol gereği otomatik olarak gerçekleştirilmektedir.

Üniversitemiz öğrencilerin sosyal, kültürel ve akademik gelişmelerini desteklemek için öğrenci kulüplerinin oluşmasını üniversite yaşamının bir parçası olarak görmektedir. Üniversitemiz bünyesinde çok sayıda öğrenci kulübü bulunmaktadır. Üniversitemiz öğrencileri bu kulüplere katılabilir, etkin olarak çalışmalar yürütebilir veya yeni kulüpler oluşturabilir. Üniversitemiz öğrenci kulüpleri hakkında detaylı bilgi için https://ogrkulup.klu.edu.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Bilgi Yönetim Sistemi
Erasmus Koordinatörlüğü
Bologna Eşgüdüm Koordinatörlüğü
Elektronik Belge Yönetim Sistemi
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
Performans Analiz Sistemi
Öğrenci E-posta Girişi
Personel E-posta Girişi
Trakya Üniversiteiler Birliği
Kalite Geliştirme Koordinatörlüğü
KLU Mezunlar Portalı
Öğrenci Bilgi Sistemi